Erasmus HAK » School Education (du bist hier)

Accreditation - School Education

english

The "Accreditation School Education Erasmus+" at the Handelsakademie (HAK) Voitsberg is a significant step towards an internationally oriented and high quality education. This accreditation puts HAK Voitsberg in the privileged position to participate in the renowned Erasmus+ program. This enables students and teachers to gain valuable experience in international exchange.

german

Die "Akkreditierung Schulbildung Erasmus+" an der Handelsakademie (HAK) Voitsberg ist ein bedeutsamer Schritt hin zu einer international ausgerichteten und qualitativ hochwertigen Bildung. Durch diese Akkreditierung wird die HAK Voitsberg in die privilegierte Position versetzt, an dem renommierten Erasmus+ Programm teilzunehmen. Dies ermöglicht Schülern und Lehrkräften wertvolle Erfahrungen im internationalen Austausch.

english

Accreditation has opened doors to a wide range of opportunities, including student mobility, teacher training, partnerships with schools abroad, and participation in educational projects at the European level. As a result, we promote cultural exchange, intercultural competencies and the development of language skills. HAK / HAS Voitsberg is constantly enhancing the quality of education through Erasmus+ and students are offered a comprehensive and global educational experience.

german

Die Akkreditierung hat uns Türen zu vielfältigen Möglichkeiten, darunter Schülermobilität, Lehrerfortbildungen, Partnerschaften mit Schulen im Ausland und die Teilnahme an Bildungsprojekten auf europäischer Ebene geöffnet. Dadurch fördern wir den kulturellen Austausch, interkulturelle Kompetenzen und die Entwicklung von Sprachfähigkeiten. Die HAK / HAS Voitsberg verbessert durch Erasmus+ die Bildungsqualität stetig und Schülern*innen wird eine umfassende und globale Bildungserfahrung geboten.

Group mobility of school pupils

07745-MOBGRP-00001