Erasmus HAK » Vocational education and training (du bist hier)

Accreditiation - Vocational education and training

english

The "Accreditation Vocational Education Erasmus+" at the Handelsakademie Voitsberg marks a significant milestone on the way to becoming a high-quality, internationally oriented educational institution by 2027. This accreditation opens the door for HAK / HAS Voitsberg to participate in the renowned Erasmus+ program in the field of vocational education. What does that mean exactly?

german

Die "Akkreditierung Berufsbildung Erasmus+" an der Handelsakademie Voitsberg markiert bis 2027 einen bedeutenden Meilenstein auf dem Weg zu einer hochwertigen, international orientierten Bildungseinrichtung. Diese Akkreditierung öffnet der HAK / HAS Voitsberg die Tür zur Teilnahme am renommierten Erasmus+ Programm im Bereich der Berufsbildung. Was heißt das genau?

english

The accreditation enables students of HAK / HAS Voitsberg to gain internships and professional experience in European countries. This international vocational education promotes not only professional competencies, but also intercultural sensitivity and foreign language skills. Students can broaden their professional horizons and gain valuable experience in a globalized labor market.

german

Die Akkreditierung ermöglicht es den Schülern der HAK / HAS Voitsberg, Praktika und berufliche Erfahrungen in europäischen Ländern zu sammeln. Diese internationale Berufsbildung fördert nicht nur fachliche Kompetenzen, sondern auch interkulturelle Sensibilität und Fremdsprachenkenntnisse. Die Schüler können ihre beruflichen Horizonte erweitern und wertvolle Erfahrungen in einem globalisierten Arbeitsmarkt sammeln.

english

This accreditation gives teachers, school management and students at HAK / HAS Voitsberg the opportunity to benefit from a wide range of educational opportunities. Teachers can benefit from in-service training seminars abroad that enhance their pedagogical skills and introduce new teaching methods. The school's management can gain valuable insights into best practices at the European level and continuously improve educational quality.

german

Durch diese Akkreditierung erhalten Lehrer, Schulleitung und Schüler der HAK / HAS Voitsberg die Möglichkeit, von einem breiten Spektrum an Bildungsmöglichkeiten zu profitieren. Lehrer können von Fortbildungsseminaren im Ausland profitieren, die ihre pädagogischen Fähigkeiten erweitern und neue Lehrmethoden einführen. Das Management der Schule kann wertvolle Einblicke in bewährte Praktiken auf europäischer Ebene gewinnen und die Bildungsqualität kontinuierlich steigern.